REGULAMIN
- Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach serwisu internetowego Ochota Medical Center. Korzystając z serwisu internetowego Ochota Medical Center akceptujesz zasady zawarte w Regulaminie znajdującej się na niniejszej stronie.
Podstawa prawna świadczenia usług drogą elektroniczną
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
.Użyte w niniejszym Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
Usługodawca – OCHOTA MEDICAL CENTER Robert Gardocki z siedzibą: 02-042 Warszawa, ul. Mochnackiego10, NIP 5321180480, REGON 011752958 (zwany dalej “OMC”)
Serwis – serwis internetowy Usługodawcy
Klient – osoba fizyczna, pełnoletnia, posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów usług medycznych w Serwisie
- Warunki techniczne korzystania z usług drogą elektroniczną
Aby zapewnić możliwość prawidłowego i niezakłóconego korzystania z Serwisu i usług świadczonych za jego pośrednictwem, Klient musi posiadać:
- urządzenie elektroniczne z połączeniem z siecią Internet zapewniające transmisję danych,
- przeglądarkę internetową, tj. oprogramowanie służące do przeglądania treści dostępnych w sieci Internet. Wyłączenie akceptacji plików Cookies i Skryptów Java może zakłócić prawidłowe działanie strony Serwisu,
- aktywne konto poczty e-mail.
- aktywny numer telefonu komórkowego
Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu, z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem w postaci możliwości ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Usługodawcą a Klientem.
Klient jest odpowiedzialny za skonfigurowanie swojego urządzenia, przeglądarki, platformy tak, by mieć dostęp do naszego portalu. Klient powinien korzystać z własnego programu antywirusowego z aktualną bazą wirusów.
III. Rodzaje i zakres usług medycznych świadczonych drogą internetową
Udzielanie usług medycznych drogą internetową w Ochota Medical Center działa w oparciu o następujące Ustawy:
- Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. 1997 poz.152 ze zm.)
- Ustawa Prawo Farmaceutyczne (Dz.U.2017 poz. 2211 ze zm.)
- Ustawa z dnia 22 lipca 2014 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2014 poz. 1138)
- Ustawa z 19 lipca 2019 o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrażaniem rozwiązań w obszarze e-zdrowia(Dz.U. z 2019 poz.1590)
- Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem e-recepty.( Dz.U. 2018 poz. 697)
W ramach Serwisu oferowane są następujące usługi medyczne:
- zamawianie e-recept on-line
Zamówienie e-recepty drogą internetową jest usługą dostępną tylko i wyłącznie dla pacjentów/pacjentek będących pod opieką lekarzy Ochota Medical Center i dotyczy leków stosowanych przewlekle (np. leków antykoncepcyjnych lub leków hormonalnej terapii zastępczej).
Warunkiem realizacji zamówienia na e-receptę w Ochota Medical Center, jest zgodność danych podanych w zamówieniu z danymi z danymi bazy danych pacjentów Ochota Medical Center.
- Realizacja usługi medycznej drogą internetową
- Po podaniu wymaganych danych osobowych oraz potwierdzeniu niezbędnych danych medycznych klient zamawia usługę medyczną i dokonuje płatności w internetowym systemie płatności Dotpay.
- Lekarz Usługodawcy sprawdza zgodność podanych danych osobowych z bazą danych pacjentów OMC.
- Lekarz Usługodawcy sprawdza, na podstawie dostarczonych przez Klienta informacji medycznych, brak przeciwwskazań do kontynuowania terapii.
- W przypadku zgodności danych osobowych i braku przeciwwskazań do kontynuowania terapii, lekarz Usługodawcy wystawia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, e-receptę.
- Klient otrzymuje na podany numer telefonu komórkowego 4-cyfrowy kod, który łącznie z numerem PESEL umożliwia realizację e-recepty w aptece.
- Lekarz Usługodawcy może przepisać lek tylko wtedy, gdy jest to w najlepszym interesie Pacjenta, oraz może odmówić przepisania leku, jeśli w ocenie lekarza nie jest to wskazane bez osobistej konsultacji osobistej
- Decyzje lekarza Usługodawcy w trakcie udzielania usługi medycznej w Serwisie oparte są na informacjach, jakie nam dostarczył Klient.
Klient odpowiada za poprawność i kompletność dostarczonych informacji i akceptuje fakt, że niespełnienie tego warunku (celowe lub nie) może wpłynąć negatywnie na dostarczaną usługę medyczną. - Klient jest zobowiązany do zastosowania się do zaleceń Lekarza Usługodawcy przekazanych podczas realizacji zamówienia. Zalecenia te zostaną przekazane drogą mailową na podany w zamówieniu adres.
- Niestosowanie się Klienta do zaleceń Lekarza Usługodawcy może być przyczyną odmowy realizacji zamówienia.
- Potwierdzenie złożenia zamówienia ma miejsce w momencie wysłania wiadomości potwierdzającej za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Jeśli z jakiegoś powodu nie będzie możliwa realizacja zamówienia (np. niezgodność danych podanych w zamówieniu z danymi bazy danych OMC, konieczność osobistej konsultacji itp.), Klient zostanie poinformowany drogą mailową, na podany w zamówieniu adres mailowy. Usługodawca rezerwuje sobie prawo do odmowy realizacji każdego zamówienia.
- W każdym przypadku, gdy realizacja usługi nie będzie możliwa, Klient otrzyma zwrot uiszczonej płatności.
- Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakikolwiek brak możliwości realizacji recepty w aptece, a zwłaszcza w przypadku braku dostępności przepisanego leku.
- Dane osobowe
- Podanie danych osobowych w formularzu zamówienia, a także zgoda na ich przetwarzanie są całkowicie dobrowolnym działaniem.
- Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu na jaki Klient wyraził zgodę. Brak wyrażenia zgody na udostępnienie nam danych osobowych, będzie jednoznaczne z niemożliwością realizacji przez Usługodawcę zamówienia.
- Nabycie usługi przez Klienta wymaga wypełnienia formularza zamówienia dostępnego na stronie internetowej Serwisu oraz uiszczenia płatności. Nabycie usługi nie wymaga utworzenia konta w Serwisie.
W celu złożenia zamówienia i zawarcia umowy świadczenia usług, Klient powinien wypełnić w Serwisie formularz zamówienia, podając w nim następujące dane niezbędne do weryfikacji zgodności z bazą danych pacjentów Ochota Medical Center oraz realizacji zamówienia .
W formularzu zamówienia należy podać:
- imię i nazwisko oraz numer PESEL – niezbędne do weryfikacji tożsamości zamawiającego w bazie danych Ochota Medical Center i wystawienia e-recepty
- adres (ulica, numer domu/lub numer domu i lokalu, kod pocztowy i miasto) – niezbędny do wystawienia e-recepty;
- e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
- numer telefonu – niezbędny do przesłania kodu realizacji e-recepty
- nazwę zamawianego leku
Szczegółowe informacje na temat danych osobowych oraz ich przetwarzania znajdują się w Polityce Prywatności Serwisu.
- Zasady płatności
Wszystkie ceny uwidocznione w Serwisie podane są w złotych polskich i są cenami brutto.
W Serwisie honorowane są następujące formy płatności:
- płatności elektroniczne w systemie Dotpay.pl.
Klient powinien dokonać płatności w chwili złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności zamówienie nie zostanie zrealizowane.
Potwierdzenie danych zamówienia oraz finalizacji transakcji następuje drogą mailową na adres e-mail podany w zamówieniu.
W sytuacji, gdy dane podane przez Klienta w zamówieniu będą niekompletne lub będą niezgodne z danymi z bazy danych pacjentów Ochota Medical Center np. brak nazwiska, niepełny adres, błędny adres mailowy, błędny numer telefonu, zamówienie nie zostanie zrealizowane a wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.
W przypadku, gdy Lekarz Usługodawcy uzna, że wskazana jest osobista konsultacja, zamówienie nie zostanie zrealizowane a wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.
VII. Tryb postępowania reklamacyjnego
Usługodawca ma obowiązek należytego świadczenia usług określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku stwierdzenia wadliwości usługi świadczonej przez Usługodawcę Klient może wszcząć postępowanie reklamacyjne.
Reklamacje dotyczące zamówionych usług mogą być składane: drogą mailową na adres: omc@drgardocki.pl
Klient w reklamacji powinien wskazać:
- swoje imię i nazwisko,
- dane pozwalające zidentyfikować transakcję (np. datę złożenia zamówienia),
- przedmiot reklamacji oraz jej przyczynę,
- dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail) umożliwiające skontaktowanie się z Klientem po rozpatrzeniu reklamacji.
Jeżeli dane podane przez Klienta nie są wystarczające do rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę, Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu uzupełnienia zaistniałych braków reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej przez Klienta wynosi 14 dni od momentu jej zgłoszenia.
O rozstrzygnięciu wniesionej reklamacji Klient zostanie powiadomiony drogą mailową na wskazany w zamówieniu adres mailowy.
VIII. Postanowienia końcowe
Usługodawca może przenieść swoje prawa i zobowiązania wynikające z niniejszego regulaminu na inną osobę. Informacja o tym będzie zamieszczona w Serwisie.
Regulamin oraz wszelkie jego zmiany wchodzą w życie z dniem opublikowania w Serwisie. Pod tym samym adresem znajduje się aktualne brzmienie Regulaminu. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym momencie.